"kita tidak mahu masyarakat kita nanti cemerlang akademik dan ekonominya sahaja..namun,, kontang dari segi iman dan akhlak.jika perkara begini terjadi,, makin kaburlah impian kita untuk melihat intifadho umat islam kembali menerajui peradaban dunia dan agungnya kalimah LAILAHAILLALLAH di persada antarabangsa. masakan tidak,, jika asas pentarbiahan umat islam serapuh ini..impian hanya akan tinggal mimpi.." TAUTAN HATI ;)~

paterikan ukhuwwah..:)

follow me.. ;)

Followers

popular comentators.. ;)

Powered by Blogger Widgets

Friday, May 28, 2010

novel on9 kedua..:)


Assalammu'alaikum. alhamdulillah, pertama dan selama-lamanya bersyukur ke hadrat Allah swt kerana dengan rahmatNya saya dan anda yang sedang membaca blog saya sekarang masih lagi dipanjangkan usia untuk meneruskan sisa kehidupan. nowadays, masih dan sedang mengumpul bahan untuk merealisasikan novel on9 kedua. masih merangka-rangka plot dan teknik cerita. actually, still vague, about how i want to create an interesting teenagers' novels. penerimaan untuk novel on9 pertama agak hambar, mungkin kerana teknik cerita yang agak basi dan para pembaca dapat agak pengakhirannya. gaya bahasa dan jalan cerita juga mungkin agak kurang menarik. saya memang akui lah saya buat tu memang rushing, sebab tak sabar nak publish kat blog. hehe.. so, i take that as a advantage tuk tebus balik kesalahan lalu n perbaiki pada novel on9 kedua nie. n jika direzekikan, saya nak publish novel on9 kedua nie jadi buku. tapi, saya tak letak harapan yang tinggilah. sebab saya tahu, saya masih merangkak-rangkak lagi dalam dunia penulisan nie. apa yang saya leh buat, doa yang tak putus2 daripadaNya n juga sokongan daripada anda semua..:)



Sehingga ke saat ini, ramai yang tanya saya, apa tajuk novel on9 saya nie. buat masa skrg, semua orang yang tanya, semua saya keep it as a secret. hehe, saje nak rahsiakan dulu buat sementara waktu..biar surprise untuk ketika ini dulu. tapi, bagi pengunjung teratak saya ini, saya akan bagitahu terlebih dahulu b4 saya post kat wall fb untuk public infomation. penulisan saya kali ini lebih banyak menggarap persoalan ukhuwwah, cinta, ada sedikit pasal keturunan dan nasab. unsur ketuhanan dan penghambaan jiwa pada Khaliq. unsur takdir, qada dan qadar. soal jodoh pertemuan dan sewaktu dengannya. tidak boleh beri banyak2 sangat nih. ianya terlalu awal untuk dibocorkan.. tunggu masa yang sesuai tuk fully reveal. hehe :)

walaubagaimanapun, sy letak harapan yang tinggi juga daripada segi penerimaan pembaca tuk novel kedua nie nnti. saya nak hasilkan novel yang mampu untuk diselami para pembaca. bukan sekadar suka2 shj. tapi, mesej tu yang penting. mesej yang membawa pengajaran buat pembaca berfikir dan berfikir esp tentang keagungan agama islam yang cuba diteketengahkan dalam novel nie. insyaAllah, doakan saya ye. semoga dapat menghasilkan novel on9 yang berkualiti. doa dari anda amat saya hargai. syukran jazilan khatira. :)


4 comments:

  1. rajinnya afifah wat novel~

    ana x reti sgt nk karang2 cerpen..mle2 wat la..tp slalunye akn tergantung.. huhu,takde bkt sgt..

    nway, cam besh, nk bace gak...:D

    ReplyDelete
  2. takde la nas..
    saya buat je..
    bakat leh asah kan?
    yg penting minat..
    nas minat jalan je...
    hehe :)

    nak bace tunggu siap ye..
    lambat g rasanya.
    mungkin dah nak hujung2 tahun..

    nyway, syukran 4 ur support :)

    ReplyDelete
  3. salam ukhti.

    tahniah diberi kesempatan untuk menulis.

    insyaAllah nanti dah siap inform lah ye.

    dalam kita menulisnya, yang paling penting, redha Allah.. bukan redha manusia.

    huhu.

    sekadar ingatan bersama.agar niat kita menulis tidak lari melainkan untuk redhaNya.

    ana harapkan sebuah novel yang mendidik jiwa dan iman. ^_^

    unsur cinta mungkin boleh ditambah tapi bagi ana cukuplah sebagai perisa tambahan.

    ReplyDelete
  4. wa'aalaikumussalam..:)
    insyaAllah, thanks 4 da tips..
    btw, may i know, sape ye pemerhati ni?

    ReplyDelete

submit ur comments regarding posts in this blog.. ;)

recent posted n recent commented in lukisan bicara hati.. ;)

al hikam wa amsal~

klik jangan tak klik..;)

iluvislam
adiWidget Pro-Tajdid Segar

siasah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...