"kita tidak mahu masyarakat kita nanti cemerlang akademik dan ekonominya sahaja..namun,, kontang dari segi iman dan akhlak.jika perkara begini terjadi,, makin kaburlah impian kita untuk melihat intifadho umat islam kembali menerajui peradaban dunia dan agungnya kalimah LAILAHAILLALLAH di persada antarabangsa. masakan tidak,, jika asas pentarbiahan umat islam serapuh ini..impian hanya akan tinggal mimpi.." TAUTAN HATI ;)~

paterikan ukhuwwah..:)

follow me.. ;)

Followers

popular comentators.. ;)

Powered by Blogger Widgets

Friday, December 18, 2009

tersenyum sendiri.. :)



assalammu'alaikum.. hopefully tetamu yang menziarah blog saya tika ini..sehat2 belaka..alhamdulillah..saya juga baru pulih daripada demam..heE~ entri kali nie..just perkongsian perasaan saya apabila dapat feed back yang positif daripada sahabat2 tentang cerpen sulong saya..samaada yang sms kan pada saya terus dan juga pada blog ini sendiri..respon di blog mungkin agak hambar..tetapi,, itu pun da cukup menggembirakan buat saya..rasa terpanggil untuk berkongsi perasaan yang dialami bilamana sahabat2 memberi respon yang membina..;) hanya sebab tertarik dengan cerpen sulong saya nie..salah seorg sahabat rapat yang dikenali ketika sm2 mengaji di kmns dulu..terus promote blog saya pada blog dia..rasa agak cuak juga bila tgk blog dia bermadah puitis mempromote blog saya..saya tahu dia hanya sukakan cerpen saya sahaja..tapi, rasanya tak perlu nak promote blog..promote cerpen je da cukup..huU~ bukan apa..bila da state seperti itu..org laen pasti mahu melihat sesuatu yang gah seperti mana gah nya dia bercerita pasal blog saya kat blog dia.. agak cuak disitu..walaubagaimana pun..terima kasih pada dia sebab meng"glamour"kan blog saya..huhu..saudara khalid ismath..blog nya juga tidak kurang hebatnya..penulisannya bisa menaikkan semangat sesiapa sahaja yang membaca entrinya.. berkredibiliti sebagai seorang pemimpin..alert dengan isu semasa..sangat mengambil berat tentang sahabat2nya..pandai mengambil hati sahabat2nya..antara faktor saudara khalid mudah didekati..sebelum ini, dia menetap di hhtp://khalid-ismath.blogspot.com. tetapi, oleh kerana ada anasir jahat yang diterima daripada org2 yang tak bertanggungjawab..dia terpaksa menukar url nya..sehingga kini..masih menunggu kehadiran blog nya yang mungkin berwajah baru..sama2 nantikan..;) next, komen yang diterima drpd seorg kakak saya yang juga sama2 mengaji di mtrk dulu..panjang komennya..buat saya tersengih dan ketawa terkekeh-kekeh..hehehe.. kak che ah sayang..mungkin agak lucu..terutamanya ketika dia berkata "akak tak sangka afif gelenya mcm tu.." haha..mungkin kot..atau tak tahu saya memang gelenya??? hehe..gurau2.. respon yang agak positif juga diterima daripada rakan2 skula..mengatakan saya ada bakat jadi penulis..serta ada yang suh publish jadi buku..kerana merekalah golongan pertama yang akan beli jika saya publish kan buku..hoho..saya sgt menghargainya..tapi.. itulah..penulisan saya masih banyak kekurangan..mentah daripada segala segi..saya perlukan lebih banyak pembacaan dan penulisan supaya jalan cerita..pengolahan ayat..struktur kata dan pemilihan bicara dapat diterap dengan cantik serta penulisan saya itu mampu dihadam sebaeknya oleh semua yang membaca..

wallahu'alam..segala yang baek dtg drpd Allah..yang buruk juga dtg dr Allah..tapi disandarkan pd saya yg banyak kekurgn nie..

p/s: sape2 yg nak di"state"kan nama..komen lah cerpen saya tu k? heE~ :D

No comments:

Post a Comment

submit ur comments regarding posts in this blog.. ;)

recent posted n recent commented in lukisan bicara hati.. ;)

al hikam wa amsal~

klik jangan tak klik..;)

iluvislam
adiWidget Pro-Tajdid Segar

siasah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...