"kita tidak mahu masyarakat kita nanti cemerlang akademik dan ekonominya sahaja..namun,, kontang dari segi iman dan akhlak.jika perkara begini terjadi,, makin kaburlah impian kita untuk melihat intifadho umat islam kembali menerajui peradaban dunia dan agungnya kalimah LAILAHAILLALLAH di persada antarabangsa. masakan tidak,, jika asas pentarbiahan umat islam serapuh ini..impian hanya akan tinggal mimpi.." TAUTAN HATI ;)~

paterikan ukhuwwah..:)

follow me.. ;)

Followers

popular comentators.. ;)

Powered by Blogger Widgets

Wednesday, January 21, 2009

pAlesTiN oH paLeStIn..:(



Saban hari ada sahaja umat palestin diburu oleh israel laknatullah..wanita dan anak2 palestin senantiasa terus menerus dibunuh oleh israel dgn kejam ibarat binatang buas dan liar..sebaliknya,, israel dengan senang hati dan tanpa ada rasa bersalah sedikit pun tidak terdetik di hati mereka sifat ihsan, belas kasihan dan simpati.. apakah mereka ini manusia?manusiakah mereka ini?? nauzubillah..

sebak ana melihat keadaan saudara2 seislam di gaza.. mereka tiada senjata utuk melwan israel dan yahudi laknatullah..apa yang mrk ad untuk tentang musuh syaitan yang bertopengkan manusia itu?? takde..!! takde pun!!! yang ada cuma...cuma batu.. cuma batu je..apabila mereka diserang oleh bom dan segala mcm senjata oleh israel..mereka hanya mampu membalas dengan batu je..sebagai serangan balas dan sebagai tanda mereka bencikan haiwan itu!! yaAllah..Allah sahaja yang mampu menyelami betapa menderitanya saudara2 seislam kita disana..subhanALLAH..

"yaAllah,, Kau bantulah saudara2 seislam kami di gaza yaAllah.. selamtkan lah mereka ya ALLAH..Berikan mereka keselmatan dan keamanan daripada terus diburu oleh glgn yang Kau laknat(ISRAEL &YAHUDI) Ya Rahman..Ya RAHIM,, kasihanilah Hamba2 Mu ini Ya Allah..ALLAHUAKBAR!!"

oleh itu,, ana menyeru kepada semua supaya sama2 menunjukkan rasa marah kita dengan memboikot brgn2 israel..ap yang kita mampu lakukan selain berdoa??
perkara yang utama ialah kita lumpuhkan ekonomi mereka(israel)..tidak rugi langsung kita memboikot brgn yahudi dan israel ini,, sebaliknya apabila kita memboikot brgn,, kita telah berjaya melumpuhkan ekonomi mereka even sedikit.. ingatlah..sekali antum sumbang pada brgn israel,, beerti antum telah membunuh seorg anak palestin.. kita perlu dingatkan,, apabila kita memboikot brgn mrk seperti kfc misalnya, kita masih ada rfc..antum pernah dgr rfc?? rfc adalah salah satu produk hasilan HPA..rfc sama function mcm kfc.. yang hebatnya seratus peratus dihasilkan oleh org islam. banyak g prdk2 hpa yang bole diguna pakai..banyak kelebihannya. selaen ia mampu memartabatkan ekon islam, martabatkan produk seratus halal, martabatkan prdk org2 islam n juga sebagai alternatif setelah memboikot brgn israel..layari laman web hpa: www.hpa.com untuk mengetahui maklumat lanjut..banyak g alternatif brg2 yang bole kita perolehi daripada prdk2 HPA..antara alternatif laen,, coca cola dengan zam2 cola atau radix cola..jgn guna colgate..tapi,, sokonglah brgn2 dan produk2 org islam seperti ubat gg hpa,mukmin dan halal gel..insyaAllah..moga usaha antum diberkati yg Maha Penyayang..:)



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



ana juga mengingatkan diri sendiri agar selalu mendoakan saudara2 seislam kita..kita tiada di tempat mereka..kita tak rasa keperitan yang mereka alami. even,, apabila ditayangkan video mengenai palestin pun kita dah gerun. bagaimana pula jika kita berada di tempat mereka?mampukah kta?kuatkah kita? subhanAllah..

No comments:

Post a Comment

submit ur comments regarding posts in this blog.. ;)

recent posted n recent commented in lukisan bicara hati.. ;)

al hikam wa amsal~

klik jangan tak klik..;)

iluvislam
adiWidget Pro-Tajdid Segar

siasah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...