"kita tidak mahu masyarakat kita nanti cemerlang akademik dan ekonominya sahaja..namun,, kontang dari segi iman dan akhlak.jika perkara begini terjadi,, makin kaburlah impian kita untuk melihat intifadho umat islam kembali menerajui peradaban dunia dan agungnya kalimah LAILAHAILLALLAH di persada antarabangsa. masakan tidak,, jika asas pentarbiahan umat islam serapuh ini..impian hanya akan tinggal mimpi.." TAUTAN HATI ;)~

paterikan ukhuwwah..:)

follow me.. ;)

Followers

pengunjung setia~

popular comentators.. ;)

Powered by Blogger Widgets

Sunday, January 18, 2009

kem anak soleh..


even sudah agak lama berlalu..tapi,, ana still mahu mencoretnya di dalam blog..
sebenarnya,, ana mencari masa yang sesuai untk mencurahkan segalanya di dalam blog ana nie..dan alhamdulillah inilah masanya..

sebenarnya,, ana ni cuma bidan terjun sahaja. keputusan untuk menjadi fasi hanya mahu menggantikan kawan ana yang tidk dapat menghadiri kem tersebut kerana ada hal.jadi,, pg jumaat itu,kawan ana meminta agar ana menggantikan dirinya menjadi fasi. ana terduduk memikrkan apakah ana perlu menolak atau menerimanya kerana jika difikirkan banyak homwrk yang perlu ana bereskan. cuti 5 hari untuk student kmns, ana isi dengan reunion dgn rakan2 skula lama pada hari khamis, seterusnya, hari jumaat smp ahad, sebgai fasi..tinggal hari isnin..dan hari isnin, ana perlu pulang ke m2x, menjalankan tanggungjawab ana sebagai pelajar semula..setelah difikirkan dan selepas mendapat izin dari parents, akhirnya ana mengambil keputusan untuk menyahut ajakan kawan ana tersebut dengan harapan ana dapat mencari pengalamn yang berharga, pengalaman memang tak boleh dibeli..tapi,, ia perlu dicari..=)


alhamdulillah..pada disember lepas,,semasa cuti hari natal, ana berpeluang dan dberikan amanah dan tanggungjawab untuk menjadi fasilitator untuk satu program ''kem anak soleh''.program yang berlangsung selama tiga hari itu berjaya memberikan pengalaman yang berharga kepada ana..seronok dapat sama2 menjayakan program tersebut.Antara pengisian kem tersebut termasuklah ceramah, riadah, LDK, qiamulail,muhasabah and etc..
pengalaman juga bagi ana kerana dapat memegang satu ldk..anak2 buah ana(nice generaion) n alhamdulillah nak dikatakan halawatul ukhuwwah itu ada buktinya kami masih berhubung antara satu sama laen..akak sayang adik2 semua..=)

No comments:

Post a Comment

submit ur comments regarding posts in this blog.. ;)

recent posted n recent commented in lukisan bicara hati.. ;)

al hikam wa amsal~

klik jangan tak klik..;)

iluvislam
adiWidget Pro-Tajdid Segar

siasah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...