"kita tidak mahu masyarakat kita nanti cemerlang akademik dan ekonominya sahaja..namun,, kontang dari segi iman dan akhlak.jika perkara begini terjadi,, makin kaburlah impian kita untuk melihat intifadho umat islam kembali menerajui peradaban dunia dan agungnya kalimah LAILAHAILLALLAH di persada antarabangsa. masakan tidak,, jika asas pentarbiahan umat islam serapuh ini..impian hanya akan tinggal mimpi.." TAUTAN HATI ;)~

paterikan ukhuwwah..:)

follow me.. ;)

Followers

pengunjung setia~

popular comentators.. ;)

Powered by Blogger Widgets

Wednesday, December 2, 2009

ha?? kena operate??


"fah, tingi ko berapa?" kak longku sempat bertanya padaku tghari td.. aku hanya tersenyum..ish..nak perli aq ke ap eh?hmm.. "alah..147 atau 148 le tu.." ekin sempat mengusik..dia kemudiannya tersengih.. "ish..takdela..15o la.." aku cube memberitahu hal sebenar..hm..takde la beza sgt pun..lebih kurg je dgn ap yg ekin ckp td..sje nak cecah angka 150..huhu.. "owh..kalu ko bawah drpd 144cm, risiko untuk ko bersalin nnti, secara operate sgt tinggi.." kak longku menyampaikan maksudnya..berkongsi ilmu dan pengalamannya as a doctor..hmm..padanlah tanya tinggi tadi..mentang2 ler aq paling "comey" heE~- "yeke mcm tu? tak tahu plak..huhu..uish..takutnye,," aq membalas sambil tanganku mengusik perutku. ekin yang menyedari tingkahku, menegurku. "ek, tak perlu rasanya pegang perut.."
haha..dia kemudiannya tergelak kecil.. aku tesenyum..kurang asam punya ekin.. ekin kemudiannya bersorak riang.. "yey..yey..ekin tak kena operate!!" uish..berlagaknya dia..yakin sungguh..mentang2 dia tinggi, tak semestinya takde keberangkalian untuk bersalin operate..huU~ ades..ap la cakap pasal bersalin plak untuk entri kali ini an? huhu..juz nak kongsi info pasal td..under 144cm berpotensi untuk bersalin secara operate..tapi..banyak g faktor laen yang menyebabkan bersalin secara tidak normal..n bkn setakat cakappasal bersalin je.mana2 jela yang kita lihat mungkin agak kurang normal..ap yang kita ad dan dapat..besyukurlah seadanya..sume tu perancangan Allah..yang penting janganlah bersangka buruk dgn ap yang telah dicipta dan disusunNya...bagaimana rupa fizikal kita cnthnya..janganlah berkecil hati..ingatlah,, janganlah berputus asa dgn rahmat Allah kerana rahmatNya sgtlah melangit luasnya..janganlah tgk pada kekurangan..but, the most important thing..lihatlah pada hikmah Allah cipta kita sume dgn pelbagai rupa..bentuk..ragam..n etc....pandang pada side +ve..jangan pndg pada sudut -ve..wallahu'alam..


p/s: nntikan entri mengenai komen saya pasal cte kiamat 2012. baru tgk td cte 2..heE~

No comments:

Post a Comment

submit ur comments regarding posts in this blog.. ;)

recent posted n recent commented in lukisan bicara hati.. ;)

al hikam wa amsal~

klik jangan tak klik..;)

iluvislam
adiWidget Pro-Tajdid Segar

siasah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...