"kita tidak mahu masyarakat kita nanti cemerlang akademik dan ekonominya sahaja..namun,, kontang dari segi iman dan akhlak.jika perkara begini terjadi,, makin kaburlah impian kita untuk melihat intifadho umat islam kembali menerajui peradaban dunia dan agungnya kalimah LAILAHAILLALLAH di persada antarabangsa. masakan tidak,, jika asas pentarbiahan umat islam serapuh ini..impian hanya akan tinggal mimpi.." TAUTAN HATI ;)~

paterikan ukhuwwah..:)

follow me.. ;)

Followers

popular comentators.. ;)

Powered by Blogger Widgets

Friday, May 29, 2009

pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul~


Assalammu'alaikum wbtuh..
alhamdulillah..rabu lepas ana berpeluang g pesta buku di seremban parade(parkson)..
adalah beli buku2 sket..tak banyak pun..
antara buku2 yang sempat dibeli adalah buku "pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul"~karya FATIMAH SYARHA MOHD NORDIN.. "travelog dakwah meniti hari esok" ~karya HJ MUHD KAMIL IBRAHIM dan "sultan mohd al-fateh penakluk konstantinople" ~karya ABDUL LATIP TALIB..heE~ alhamdulillah..buku "pemilik cintaku setelah Allah dan rasul da abes bace..seronok sngt!! huU~ manisnya cinta pas kawen..;)hehe.. =p dalam buku penulisan terbaru karangan fatimah syarha nie..beliau menceritaKn tentang manisnya cinta selepas kawen sekaligus menafikan tiada cinta sebelum kawen seperti yang ditetapkan syariat..seronok sngt cte nie..mengisahkan tentang kisah kehidupan qani'ah dan suaminya iaiti Dr. muslih..seronok tngk kisah kehidupan qani'ah dan suaminya..salah satu yang ana kagumi adalah qani'ah sngt kuat untuk menepis cinta sebelum kawen..semasa pengajiannya di matrikulasi uia,, banyak lamaran dan risikan yg diterima..tapi,, die cube menepis dengan alasan nak cari cinta yang lebih utama dulu..memandangkan cinta pemuda yang datang bertamu tak berapa menjaga agamanya..namun,, hatinya
mula ditaut oleh kebijaksanaan Dr.muslih dalam merebut hatinya..bijak Dr. muslih merancang masa yg sesuai untuk melamar qani'ah iaitu selepas abes exam sem akhir qani'ah..yang menariknya,,, sepanjang mereka bertunang mereka tak pernah berhubung..tak kira samaada melalui sms, emel..even dimaklumkan bahawa lelaki tersebut sudah mempunyai contact num qaniah..mereka hanya berhubung jika ada hal2 yg penting. tetapi,, itu juga memalui perantaraan org tengah.. memang best jalan ceritanya..n yang paling ana tertarik jalan cerita ini ialah masa mereka berlumba lari..hehe =p sweet betul cinta lepas kawen..huhu..jadi,, ana menyarankan sahabat2 sume agar membace cerita ini..banyak sngt input yang berguna..bak kata fatimah syarha dalam novel nie:


bingkisan qani'ah buat suaminya ini ngin dikongsikan denganmu..

BUAT ADIK2 REMAJA yang baru nak mengenali cinta..
ketahuilah bingkisan ini ingin membenihkan sebuah impian padamu agar memelihara kesucian cinta yg kerap teruji d alam remaja, dengarilah pesanku, cintailah Allah, nescaya cinta pasangan soleh turut kau miliki..

BUAT BAKAL2 PENGANTIN BARU..
ketahuilah bingkisan ini ingin memberikan gambaran kepadamu tentang hari2 awal pernikahan supaya kau lebih bersedia membuat persediaan..

BUAT PENGANTIN BARU..
ketahuilah bingkisan ini ingin membuktikan padamu bahawa kebahagian itu bermula apabila kau menjaga keberkatan petunanganmu..

BUAT PARA SUAMI..
ketahuilah bingkisan ini menyingkap tip untuk memenangi hati isterimu..

BUAT PARA ISTERI..
ketahuilah bingkisan ini akan memotivasikan suamimu untuk lebih kreatif dalam membahagiakanmu dan mencuit kebijaksanaanmu untuk membahagiakannya..

BUAT IBU BAPA..
ketahuilah bingkisan ini berguna untuk menyemarakkan cintamu di alam rumah tangga dan berguna untuk anak2mu membina paradigma baru agar tak tertipu mengejar cinta sebelum kahwin..

akhir kata daripada ana,, selamat membaca ;)


2 comments:

  1. mcm bez je bku "pmilik cntaku setelh Allah & Rassul"...ni ke bku yg akak suroh sy bce???? nk bli r...

    ReplyDelete
  2. ye..bukan mcm best..tapi memamg best dik..:)

    ReplyDelete

submit ur comments regarding posts in this blog.. ;)

recent posted n recent commented in lukisan bicara hati.. ;)

al hikam wa amsal~

klik jangan tak klik..;)

iluvislam
adiWidget Pro-Tajdid Segar

siasah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...