"kita tidak mahu masyarakat kita nanti cemerlang akademik dan ekonominya sahaja..namun,, kontang dari segi iman dan akhlak.jika perkara begini terjadi,, makin kaburlah impian kita untuk melihat intifadho umat islam kembali menerajui peradaban dunia dan agungnya kalimah LAILAHAILLALLAH di persada antarabangsa. masakan tidak,, jika asas pentarbiahan umat islam serapuh ini..impian hanya akan tinggal mimpi.." TAUTAN HATI ;)~

paterikan ukhuwwah..:)

follow me.. ;)

Followers

pengunjung setia~

popular comentators.. ;)

Powered by Blogger Widgets

Wednesday, June 9, 2010

Tatapan anak muda dgn hiburan yg makin melekakan..:(



Assalammu'alaikum. apa kabar tetamu lukisan bicara hati?! mdh-mudahan sumanya alhamdulillah, dalam keadaan yg baek2 shj. Hari ini masa bnyk dihabiskan dgn bersama keluarga dan sepupu yg menziarah rumah. beselah, bila bersama2, tv di ruang tamu menjadi tatapan, sekadar entertainment. nowadays, boleh dikatakan, setiap rancangan di tv bnyk melekakan drpd bawak manfaat. sapa tak setuju ngan saya, sila komen post ni n nyatakan sebabnya. apa yg saya perhatikan cerita2 di tv, makin bnyk yg melaghokan dari sehari ke sehari. tak keterlaluan jika saya melabelkan, cite2 sebeginilah yg membawa kepada pertumbuhan dan peningkatan dumping of babies, keruntuhan akhlak, gejala sosial yg makin pesat merebak, lahir anak luar nikah, sumbang mahram, dan sebagainya. nak tahu cte2 mcm ne yg nk dimaksudkan? teruskan pembacaan anda,,

setiap kali rancangan2 yg wujud di tv, cerita sal percintaan mmg tak sah kalau takde. takpe2. saya menngerti. itu semua fitrah. nak rasa sayang menyayangi. tapi, cara pembawakannya tak kena. setiap kali cerita mesti akan ada aksi berpegangan tangan, peluk memeluk, bertempuk bertampar, dan bnyk lg pergaulan bebas antara lelaki perempuan yg bukan mahram yg tidak tahu berbatas. suppose, perlu tunjuk cnth yg baek. kerna apa? sbb, org yg tgk cerita tuh, akan muda terpengaruh jika aksi yg sama diulang tayang. walaupun org tahu benda tu tak baek..tapi, jika diulang tayang frequently, benda tu akan jd suatu yg common,, then, langsung takde rasa sensitiviti tntg dosa..in add, budak2 kecik yg tonton cte mcm tu, akan rasa benda tuh dibolehkan, n agama tak melarang jika dia nk bt mcm tu. hah, kpd yg berkenaan,, tak rasa dosa ke ajar n ajak org bt jahat? saya terus direct fokus pada kita yg beragama islam. sedarlah, kita nie muslim. hidup ada landasan syariat. jangan terlampau berlebih-lebihan.

ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
Artinya: Berdoalah kepada Tuhanmu dengan merendahkan diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.
(Al-A’raaf 7:55)

saya rasa sgt2 sedih. bnyk cte2 yg mengajak mungkar dari mengajak kebaekan..sampai saya rasa malu nk tgk. jangan kan kata dari segi jalan citenya,, daripada segi pakaian pun saya rasa malu. pelakon2 wanita dgn tidak ada rasa malu mempamerkan tubuh badan yg cantik itu kepada bukan mahram. dedah kepada orang dan tempat yang tak sepatutnya! masyaAllah.

sedarlah, jangan kita terus hanyut dalam dunia yg sgt mencabar ini. kita sekarang nie sedang diuji keimanan kita olehNya. cuba selak sej, lepas kejatuhan kerajaan uthmaniyyah, mrk yg bertanggungjawab meruntuhkan khilafah ini telah mendapat satu trik dimana jalan mereka nak serang kita secara halus..melalui GHAZWUL FIKR@serangan pemikiran. mereka akan menyerang kita terus-terusan daripada 3S iaitu sings, sex and sports. tak perlu cakap bnyk, perhatikan sahaja, 3 aspek ini, mcm ne 3 aspek ini berjaya mempengaruhi kita sehingga skrg, ketiga2 aspek nie, kita yg as a muslim nie pun da terikut2 mcm cara dorang..fikir2kanlah..sebelum saya undur diri, saya mintak maaf jika terdapat kekasaran. betulkan saya jika saya salah. saya tinggalkan anda dgn wasiat Rasulullah SAW. selamat membaca!


WASIAT TERAKHIR RASULULLAH SAW~
Ketika Rasulullah mengerjakan ibadah haji yang terakhir, maka pada 9 Zulhijjah tahun 10 hijarah di Lembah Uranah, Bukit Arafah, baginda menyampaikan khutbah terakhirnya di hadapan kaum Muslimin, di antara isi dari khutbah terakhir Rasulullah itu ialah:

"Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu, dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini.

"Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi. Ingatlah bahawa sesungguhya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba, oleh itu, segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan mulai sekarang.

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara-perkara kecil.

"Wahai manusia sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu, mereka juga mempunyai hak ke atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka ke atas kamu, maka mereka juga berhak diberikan makan dan pakaian, dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.

"Wahai manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah solat lima waktu, berpuasalah di bulan Ramadhan, dan tunaikanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah ibadah haji sekiranya kamu mampu. Ketahuilah bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal soleh.

"Ingatlah, bahawa kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggungjawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu, awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku.

"Wahai manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Qur'an dan Sunnahku.

"Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalah-Mu kepada hamba-hamba-Mu."



p/s: rasa2nya pendidikan seks di sek perlu ke? wallhu'alam.

No comments:

Post a Comment

submit ur comments regarding posts in this blog.. ;)

recent posted n recent commented in lukisan bicara hati.. ;)

al hikam wa amsal~

klik jangan tak klik..;)

iluvislam
adiWidget Pro-Tajdid Segar

siasah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...